CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

.:: Renungan ::.

"Orang yang cerdik lagi berakal ialah mereka yang menghitung diri dan mengawal nafsunya serta beramal untuk persiapan selepas mati. Orang yang lemah ialah mereka yang mengikut hawa nafsunya (di dunia) kemudian mengharap-harapkan kemurahan Allah tanpa beramal salih."
(riwayat Tarmizi)

Friday, May 30, 2014

Merindui pelangi...


 "Dengan izin Allah, Langit ungu ciptaan Allah itu tempat terindah si bulan, bintang, pelangi, dan matahari mula berkenalan sesama mereka"


Assalamu'alaikum.
hye peeps!~ :) :)
*take a deep breath*

Alhamdulillah, finally, after almost 2 years. Hari ni tiba-tiba terbuka hati untuk cari balik dan recheck blog, since password asyik terlupa. it's a normal things, right? hihi.. ;) *wink*

2 tahun, there's a lot thing happened. suka, duka, tangis, tawa. and here i'm. Alhamdulillah, masih dipinjamkan nikmat bernafas dan bernyawa untuk terus berkelana di bumi Tuhan yang sementara.

Banyak dah lupa sebenarnya pasal blogspot since i have another one called wordpress. tapi sama jugak, tak update for a long time, ikut mood. utk yang ni, just ambil syarat utk kembalikan memori lama, nak mengingatkan diri bahawa dulu, ada memori yang pahit manis yang boleh dikenangkan. hihi.

Btw, pray for me to have a safe journey this evening to attend my bff's walimah. To ain (even though i know she does not read this post), barakallahulakuma.

And for those who accidentally read this, have a good day and semoga sentiasa di bawah rahmat Ilahi. Kita berkongsi bulan dan matahari yang sama, bukan?? ;)

Till then, assalamu'alaikum. peace!~ *smile*




2 comments:

Hotel di Malang said...

Assalamu'alaikum
Selamatgan, akhirnya saya melihat update blog baru.. sukses selalu gan

pelangii said...

@Hotel di Malang : Wa'alaikumussalam. InsyaAllah, mudah-mudahan. Salam Ramadhan Kareem.