CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

.:: Renungan ::.

"Orang yang cerdik lagi berakal ialah mereka yang menghitung diri dan mengawal nafsunya serta beramal untuk persiapan selepas mati. Orang yang lemah ialah mereka yang mengikut hawa nafsunya (di dunia) kemudian mengharap-harapkan kemurahan Allah tanpa beramal salih."
(riwayat Tarmizi)

Sunday, May 25, 2008

~ Part 1

utk menambah kasih sayang

“ Ya wadud” yg bermaksud “wahai Tuhan Yang Maha Mencintai” perlu dibaca sebanyak 1000 kali pd makanan. Berikan makanan itu kepada org yg dihajatkan utk menambahkan kasih dan sayangnya. Semoga keberkatannya akan menambahkan lagi kasih sayang orang yg diharapkan kpd pengamalnya. Segalanya dgn izin Allah jua.

~ dlm idup, kita punya fmily..x kirala, family besar ke kecik ke..tp kita ttap dikelilingi dgn insan2 yg tersayang..dan dlm usaha utk mngukuhkan serta menambahkan kasih sayang, apa salahnya kalau kita mencuba dgn usaha yg baik seperti amalan di atas.. sekurang2nya ia tidak bertentangan dgn ajaran Islam..apa yg sy ingin katakan, dlm arus serba moden ini, walaupun name je moden, masih ada manusia2 yg mengamalkan amalan khurafat dan bertentangan dlm ajaran Islam semata2 ingin menakluki kasih sayang seseorang..ya, niat mereka baik..utk mendapatkan kasih sayang & perhatian..tp caranya salah..dlm Islam, tiada cara yg menghalalkan apa yg haram dan mengharamkan apa yg halal..sgalanya bergantung pd iman kita..iman dan amal amat berkaitan..berbalik pd hal tadi, kbyakkan manusia skrg lbih mempercayai bomoh atau dukun2, mngamalkan cara yg salah utk menundukkan seseorg..apa2 pun, minta2 benda itu semuanya jauh dr kita..krn syaitan x akan senang slagi kita tidak tunduk pd mereka..nauzubillahi minzalik..selamat mengamalkan bacaan “ya wadud”..insyaAllah… ^_^

No comments: